Monday, December 29, 2008

Är det över nu?

... så då har man överlevt ännu en jul. Den blev faktiskt vit och riktigt kylig, trots vita landskap och familjevärme infann sig aldrig någon _riktig_ julstämning hos mig. Kanske var det brist på julstress och jäkt eller så var väl mitt huvud fullt med annat grubbleri, eller så har man blivit för gammal... All julmat var i alla fall god. När man nu levt på det i snart en vecka börjar man dock tröttna lite. Ikväll undersökte jag hur mycket choklad och kakor man kan äta innan man spricker, det går ner en hel del faktiskt :D Fast nu har jag ont i magen, men jäklar va snäll jag känner mig av alla pepparkakor.

Det blir en lugn nyårsafton här, bara för att man ska fira ensam betyder det dock inte att man inte kan lyxa till det med god mat och dryck. Eller vad sägs om en Sellerisoppa med Äppel & Mandel Sallad till förrätt, Paj med rostade grönsaker till varmrätt och Kokos & Sötpotatis Caramel med Kanel till efterrätt? Det lutar min nyårsmeny åt iaf...

No comments:

Post a Comment