Sunday, December 21, 2008

Bryannas Paté

Jag tycker det är fascinerande hur mycket mitt smaksinne har utvecklats sen jag blev veg. Och det verkar som att det fortsätter att utvecklas mer och mer ju mer. Ett helt naturligt steg är att välja bort konstiga tillsatser och halvfabrikat. Det finns så mycket fantastiska råvaror som vi kan lära oss använda.

Jag har aldrig varit någon pastej- eller patémänniska. Har inte varit förtjust i vare sig konsistens eller smak. Men eftersom jag ändrat mig om andra saker tänkte jag testa en paté till julbordet. Och denna blev verkligen god. Skära en fet bit och lägga på mackan och känna hur det smälter i munnen *mmm*. Det är betydligt godare än vad bilden visar [tycker färgerna blev lite mysko]
Receptet hittar ni här! Bryanna Clark Grogan är väl något av en guru i veganvärlden när det gäller köttsubstitut och seitan. Jag har inte testat många av hennes "köttigare" recept, men det jag testat från hennes böcker och blog har blivit lyckade!

No comments:

Post a Comment