Saturday, May 9, 2009

slöfock

Det stormar ordentligt ute. Himlen är ganska häftig, blå himmel bryts av mörka tung moln. Jag är alldeles matt och trött, var längesedan jag var så slapp som jag varit den här veckan. Läste alldeles nyss ut "En sexist bekännelser", det stod väl egentligen inget nytt i den. Det intressanta är väl att det är just en medelålders, relativt framgångsrik man som skrivit boken, vilket också irriterar mig. För hade en kvinna skrivit samma bok hade de flesta lagt ifrån sig den med en axelryckning... Engström [författaren] tycker dock att vi kvinnor ska anpassa oss efter männen och spela efter männens spelregler, vi ska bli mer "manliga" för att lyckas i karriären, vilket jag tycker är ren BS. Vi vill väl sträva efter ett samhälle där vi inte är vårat kön? Nåja det var en tunn bok och den hade väl sina poänger...

Jag kör lite "Lebaland - express" just nu... Alltså mat utan krusiduller som går enkelt att slänga ihop då jag känner mig så orkeslös. Men det behöver ju inte vara tråkigt bara för att det är enkelt. I glaset på bilden ligger ett lager vaniljglass, sedan chokladpudding toppat med "soyatoo"grädde. Gudomligt gott och enkelt!

4 comments:

  1. Mums!
    Nu blev jag nyfiken på den boken...

    ReplyDelete
  2. Det var smarrigt vill jag lova!
    Ja läs boken, den är bara på 127 sidor så den går snabbt att ta sig igenom, och en del saker är rätt provocerande och egentligen hoppas jag att det inte är så illa som han skriver fast jag samtidigt förstår att det förmodligen är värre...

    ReplyDelete
  3. Mmm..ser gott ut. Var länge sedan jag åt chokladpudding, kanske ska satsa på det till helgen. Hoppas allt är bra med dig annars. Vi får ses lite oftare i sommar när denna tidskrävande uppsats är klar. Kanske kan ta en fika i Arboga någon dag eller så dyker jag upp hos dig efter jobbet. =)

    ReplyDelete
  4. Ja, innan jag åt den där puddingen var det också evigheter sedan jag käkade det. Förut hade morsan det som "standard-efterrätt" på söndagarna, chokladpudding och grädde. Jag har ett jättebra recept på chokladpudding men detta var sån "pulverpudding" som sagt man måste få vara lite bekväm ibland.
    Jo det är okej med mig efter nån svimning och läkarebesök häromdagen :P
    Hoppas uppsatsen blir bra och vi får definitivt försöka ses mer i sommar då du bara ät ett stenkast bort :)

    ReplyDelete