Wednesday, July 8, 2009

Svalkande kaffe




































Jag köpte precis en ny glassmaskin, från den dagen jag fick den försvann värmeböljan och det har regnat nästan varje dag. Som tur är älskar jag glass oavsett väder. När det är 30 grader varmt och man har sirap i hjärnan är blir iaf inte jag så sugen på varmt kaffe, då passar det ju bra med kaffeglass, servera gärna i en kaffekopp.

Kaffeglass
med en gnutta Rom

Blanda 2 msk växtdryck med 1 msk arrowrot, ståll åt sidan
Koka upp en förpackning växtgrädde [ca 250 ml], 1/2 c bryggt starkt kaffe, 70 g socker och 1 dl växtdryck. När det börjar koka, ta åt sidan och rör i arrowroten och 1/2 msk vaniljsocker. Rör gärna i lite rom om du gillar det [det gör jag:D]. Häll i glassmaskinen och låt den sköta sig själv!

No comments:

Post a Comment