Tuesday, July 28, 2009

Hallon <3 Choklad

Det bästa med att vara vuxen är att man kan äta muffins till frukost. Man kan dessutom äta så många muffins man vill utan att någon annan blir utan ;)

På min morgonpromenad brukar jag plocka med mig lite hallon nu när de är mogna. Hallon och choklad kan aldrig bli fel. Jag äter alltid upp botten på min muffins först för att sedan avnjuta "locket".

Choklad+HallonMuffins
12 st
1 c växtdryck
1 tsk äppelcidervinäger

1 1/2 c vetemjöl [gärna vetemjöl special]
5 msk kakao
1/2 c socker
2 tsk bakpulver
en nypa salt
2 msk olja
5 msk plommonpurée [eller äppelmos]
1 tsk vaniljsocker
ngn droppe mandelextrakt

1 1/2 c hallon

Blanda växtdryck och äppelvidervinäger och ställ åt sidan. Rör ihop alla torra ingredienser. Vispa snabbt ihop med det blöta. Allra sist vänder du ner hallonen. Grädda ca 25 min.

No comments:

Post a Comment