Tuesday, December 8, 2009

Svea o svea

Sverige är ju ett fantastiskt land. I Sverige kan man bara vara sjuk i 180 dagar. Dag 181 sker något magiskt som gör att all sjukdom försvinner hux flux och man blir fit-for-fight! Jag menar det kallar jag SENSATION, alla borde ju vilja bosätta sig i landet där sjukdomar är tidsbegränsade *fantastiskt*

guu vad jag är trött på tidsmissbrukare, själv försöker jag göra min relation till klockan, almanackan, datum, år osv så liten som möjlig. Tid är ett sätt att mäta ljus, det definierar inte vår vardag, våra liv, våra beslut, vår lycka och definitivt inte om vi är sjuka eller friska...

p.s en annan märklig sak med vårt land är att 1 december så förvandlas alla våra vägar till ett livsfarligt underlag som gör att man enligt lag måste sätta på grövre däck på bilen, vilket gör att man kan räjsa som fan trots det livsfaliga väglaget som alltså inträffar 1 december *ba-så-ni-vet*

1 comment: