Tuesday, August 25, 2009

svin, svin och mer svin...

Imorse skrattade jag högt när ett nyhetsinslag handlade om att handspriten på apoteket KUNDE ta slut. Tydligen hamstrar rädda människor handsprit nu [svininfluensa] och apotekets försäljning skjuter i höjden.

Finns det ingen gräns för människors dumhet? Är ni verkligen så innihelskotta rädda för svininfluensan? Stackars dumma, rädda satar. Men okej sprita sönder händerna, vaccinera er mot allt möjligt och se om ni har något immunförsvar kvar sen, lev där trygga och säkra i er lilla bomullsbubbla...
Själv har jag lust att ställa mig på närmaste stormarknad och slicka på kundvagnshandtaget i ren jävla protest! [Den här renhetsnojan vi verkar ha lagt oss till med är skrattretande].
Fattar ni inte att det ligger enorma marknadskrafter bakom hela pandemin. Tänk om ni tog pengarna ni skulle köpa handsprit för och skickade till Afrika, ni skulle säkerligen kunna rädda ett par barn från SVÄLT, vilket är ett RIKTIGT problem.

På Madagaskar är fattigdomen så stor nu att man börjat äta Lemurer som tidigare varit fredade :( Här oroar vi oss för att handspriten kan ta slut, samtidigt som vi är rädda för en influensa som knappt någon drabbats av här, känner du någon?

*skakar på huvudet*

Jag lovar att det är fler som känner någon som lider av psykisk ohälsa än som ens är i närheten av influensor. TÄNK om vi skulle använda alla dessa resurser som vi nu lägger på massvaccination på att utveckla psykvården istället [nollvision av självmord]. Är det inte lika intressant? Finns kanske inte lika mycket pengar att skopa in där. Det räcker liksom inte med en spruta...

I Jönköping medger man allvarliga brister då en 15-årig tjej tog sitt liv strax innan hon skulle vittna mot gubbslemmet som utnyttjade henne sexuellt. NU när hon är död beklagar de alla misstag som begåtts. "– Det var ganska rejäla missbedömningar som gjordes just i det här ärendet. Jag kan inte tro att vi gör om samma misstag igen på den här nivån, sa Bo Samuelsson."
Det var ju tur det vore ju oerhört KORKAT att göra samma misstag igen...

*fortsätter snickra på Lebalandet*

Jag är så trött, förbannad och less på trygghetsskadade, skitnödiga fegisar att jag vill spy!

Förresten är jag förvånad att den där förbaskade SPIKMATTAN inte hjälper mot svininfluensa, trodde den hjälpte mot allt *s*

*skakar uppgivet på huvudet*

6 comments:

  1. Jag har bestämt mig för att INTE bli vaccinerad. Herregud nån måtta får det väl ändå va?

    ReplyDelete
  2. *s* BRA! Hoppas fler kommer bojkotta sprutorna :)

    ReplyDelete
  3. Jag har redan haft svininfluensan och inte dog jag av det och det var för mig inte värre än vilken vanlig influensa som helst. Jag borde ju nästan vara död, för jag är ju faktiskt tjock också ;)

    Underbart underhållande inlägg.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. word! - bra inlägg. jag gillar ironin.
    och säg inte att du inte var ironisk för då känner jag mig pinsam. :P

    förresten tänker inte jag heller vaccinera mig, eller hamstra handsprit!

    ReplyDelete
  6. Hej Anna :)
    Givetvis är jag ironisk, jag är född i ironi så du behöver inte känna dig pinsam.

    Klokt att inte vaccinera sig, det gillar jag:)

    ReplyDelete