Saturday, August 15, 2009

Gula godingar


Igårkväll gick jag i vanlig ordning ut och luftade tankarna lite, det var fint väder när jag klev utanför dörren, solen höll på att gå ner. Men vips så drog ovädret in med en väldig fart. Jag fick bråttom, men i all hast stod de där och lyste alldeles gula. Glad blev jag och plockade kepsen full med kantareller sen sprang jag hem.

Förresten såg jag ännu ett vildsvin. Jag kan inte låta bli att tycka att det finns något otroligt charmerande över det djuret. Jag menar den stora kroppen på de där små korta benen... Granntanterna här vågar inte gå i skogen för vildsvinen, jag har sett en hel del den här sommaren och även kommit dem ganska nära och de verkar väldigt harmlösa faktiskt.

Jag steker mina kantareller på hög värme i en god olja med lite salt, peppar, cayennepeppar och färsk persilja. Öst på ett hembakat surdegsbröd. Avnjöts efter att jag cyklat upp till samhället och handlat och kikat in på Loppisen som öppnat efter sommaruppehållet. De hade en gungstol där som jag blev väldigt sugen på men jag fick inse att budgeten inte tillåter såna utsvävningar. De har även en pigtittare som jag suktat efter många gånger men 290 kr är 290 kr för mycket :/. Jag nöjde mig med en bok och det är ju inte fy skam det heller...

Jag hade tänkt baka ikväll men det slutade med att jag la mig i soffan lyssnande på "Drottningoffret" och smälde i mig alldeles för mycket nötter, dadlar, nachos och ett glas rödvin på det är tröttheten total. Bakningen får bli en annan dag.

No comments:

Post a Comment