Wednesday, August 19, 2009

Fallos+Muff[in]=vadå?























När man är sötsugen och uttråkad kan man alltid baka sig en plåt med muffins. Men det var verkligen inte meningen att göra värsta Fallosmuffinsen *s* Det slog mig först när jag tog upp bilderna på datorn... Men fallos eller icke så var det smarrigt [ni ser ju att jag även gjorde andra utsmyckningar på de andra;)]

Vallmomuffins med Citrontopping

Citronkrämen:
1/2 c potatisflingor [jag har bara hittat det på "AliBaba" i Örebro så jag antar att det är utländska butiker som gäller för att hitta det]
1/2 c växtdryck
1 msk olja
Saft och skal av 1 citron [ekologisk, obesprutad]
1/2 c råsocker
Koka upp potatisflingor med växtdryck, ta av värmen och rör i resterande ingredienser. Låt kallan, helst stå och safta till sig över natten.

Muffins:
1 c växtdryck
1 tsk äppelcidervinäger
Rör ihop och låt stå medan du blandar:
1 c mjöl
1/4 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
en nypa salt
I en separat skål mixar du:
4 msk olja
1/2 c socker
Rör snabbt ihop allting och vänd i 1 1/2 msk blå vallmofrön och 1 msk vaniljsocker.
Grädda i 175 °c i 15-20 minuter. När de sedan svalnat är det bara att kladda på citronkrämen.

No comments:

Post a Comment