Monday, August 17, 2009

I'm not stupid



Ibland känns det som att jag är omringad av idioter, människor dumma nog att lura till vad som helst. Att det finns kreationister idag 2009 tycker jag är otroligt, att denna grupp idioter ÖKAR är bara helt otroligt! Är vi verkligen inte mer medvetna än så idag. Jag är så glad att jag gått ur svenska kyrkan. I ren frustration kände jag att jag behövde utsätta mig för lite smarta människor och hamnade på bibblan med "Humanisten" [vilket har blivit en av mina favorittidningar]. De hade i detta nummer samtal med en av mina stora idoler, Richard Dawkins . Jättebra artikel, skrattade gott åt hur han kommenterade människors idioti ;)

"Illusionen om Gud" står främst på min *Att-läsa-lista*. Just nu läser jag "Maken" som förmodligen kommer bli min nya favoritbok! Den är suverän och då har jag bara läst halva än...

2 comments:

  1. Maken var min absoluta favorit när jag var ungefär i din ålder! Jag läste om och om igen, skrattade, kände igen mej, lite vemodig också om kärlekens ovillkorliga villkor. Den håller än! Kul att du hittat den? Har pappa rekommenderat? ; )

    ReplyDelete
  2. Jag har precis läst klart boken nu och motvilligt lämnat tillbaka den till bibblan. Det nog en av de bästa relations/kärleksskilldringar jag läst, lite extra imponerande att den har så många år på nacken. Den visar verkligen att allt inte är svart/vitt, rätt/fel, lätt/svårt osv. Jag kommer nog läsa om den många gånger. Men det är faktiskt inte pappsen som rekommenderat utan det var när Nour var med på "Godmorgon Sverige" och gav sina boktips som jag fick upp ögonen för den.

    ReplyDelete