Friday, February 27, 2009

Ett fall för "Dr House"

Min hjärtevän Towa har ju varit dålig till och från sedan jul. Nu är det nästan bara skinn och ben kvar av henne och hon får knappt i sig någon mat. Jag har skjutit upp nya veterinärbesök då jag känt mig rätt matt och orkeslös själv, men idag for vi in till ännu en ny veterinär i hopp om att få svar på vad som är fel på henne. Jag fick genast förtroende för veterinären, hela kliniken kändes varm och hjärtlig på något vis. Med halvsprucken röst berättade jag om våra turer fram och tillbaka medan jag höll det lilla knyttet i famnen. Vi beslutade att det är dags att sluta gissa nu och helt enkelt öppna upp henne och gå igenom organen och kolla om något fastnat i tarmen. Visst är det alltid olustigt med operationer, men som sagt kände jag enormt förtroende för denna man, så på onsdag hamnar hon under skalpellen.

Kan känna en viss irritation över att det är så stor skillnad på vem man träffar på dock. Om han nu hittar felet på Towa så hade det sparat henne så mycket lidande om vi "hamnat" där första gången och jag hade förmodligen sparat uppåt 20.000 kr på det... MEN, nu ska vi ta oss genom helgen sen hoppas jag på att operationen kommer gå bra!

3 comments:

  1. Vi håller tummarna för lilla Towan (är hon hund, katt eller någon annan fantastisk varelse?)på onsdag!

    ReplyDelete
  2. Tack :) Det lilla livet behöver nog så många tummar som möjligt hållna. Det gör ont i hjärtat att se henne nu och väntan till onsdag känns som en evighet. Towa är en liten underbar katt.

    ReplyDelete
  3. Håller också...

    /H

    ReplyDelete