Wednesday, September 23, 2009

Rammstein

Jag har minsann biljett till konserten i februari :D Rammstein har stått på min "vill-se-live-lista" ett tag så det ska bli kul att äntligen få pricka av dem. De har nyligen släppt en singel från deras kommande album, tyvärr är singeln "Pussy" helt VÄRDELÖS. De försöker sig än en gång att behärska engelska vilket aldrig blir bra, sen låter det som något de snickrat ihop av gamla låtar på en kafferast.

Men mest uppståndelse har videon till "Pussy" fått, vilket visar sig vara en porrvideo. Jag gjorde ett försök att förstå varför de ville göra så men gav snabbt upp. Jag brukar gilla Rammsteins musikvideos väldigt mycket, de brukar vara kontroversiella och ha nån sorts estetik som vill visa något mer än det självklara. Men jag blir knappast upprörd/förvånad eller imponerad av "Pussy-videon". Jag tycker hiphopstjärnorna, Brittney och det mesta som visas på MTV visar precis lika mycket sex, skillnaden är väl att inga kön/samlag trycks upp i ansiktet på en, men det är precis lika tråkigt. Men någon måste väl ta det steget också, det skulle vara kul att veta vad de egentligen tänkte, vad syftet är? Att bara visa knulleri, "pussisar och "schnablar" imponerar kanske på acnehärjade, testosteronstinna tonårsgrabbar men jag tvivlar på att fansen blir imponerade...

No comments:

Post a Comment