Sunday, March 22, 2009

Imorgon är en annan dag...

Igår var brollan och hans fästmö över och käkade middag medan vi spanade på Robinson, Robinson var rätt trist men det var ett väldigt trevligt sällskap. Gjorde en Sötpotatispaj till efterrätt som var väldigt god även om jag tycker att pajdegen borde varit lite tunnare och krispigare. Jag är mycket inne på afrikansk mat nu, med sötpotatis, jordnötter och mustiga kryddor. Har beställt ännu en kokbok som jag hoppas kommer i veckan.
Jag ska ladda inför högskoleprovet, de påstår ju att man blir smart av fisk, men vilken smartmat finns det för oss veganer?

Att flytta ut hit, ut i ingenstans på landet var ju ett sätt för mig att få en nystart, och det känns som att jag fått det, även om det går hackigt fram. Det är lätt att falla in i destruktiva tankemönster. Towas död var ett bakslag, men de flesta dagar känner jag mig piggare och starkare. Kollade på lite gamla bilder från jul och dessförinnan, det slår mig nu hur trött jag såg ut, trötta ögon, insjunkna kinder med benknotor som spretar ut. Det känns väldigt positivt att det vänt nu, kroppen har äntligen börjat lägga på hullet.

Det känns som att Karman äntligen slagit till, det verkar som jag är omgiven av snälla, generösa [om än udda] människor. Men jag har stört mig länge på att jag börjat med ovanan att skjuta upp saker till imorgon. "Imorgon ska jag..." "Imorgon kommer jag..." "...men jag gör det sen, imorrn". Det får vara nog med det nu, imorgon finns inte det finns bara här och nu. Så i nystartens anda gjorde jag en "Britney" ikväll och snaggade av mig allt hår :P Har länge stört mig på fågelboet jag hade på skallen och jag älskar känslan av den korta mjuka stubben på huvudet nu. Det är något alla borde testa en gång i livet!

... och imorgon ska jag göra något som jag skjutit på för länge, man ska möta sina rädslor säger de...

2 comments:

  1. What? Snaggat av dig håret??? Det var lite oväntat...you´re full of suprises! :-p

    ReplyDelete
  2. Det är ju tur att man fortfarande kan överraska :P
    De praktiska fördelarna är ju enorma har jag konstaterat, sen tycker jag faktiskt att jag passar rätt bra i det :)

    ReplyDelete