Sunday, March 15, 2009

Förfallet...

Igår var jag i "Sveriges-böld-i-arslet" som någon uttryckte sig. Jag och brollan var och tittade på melodifestivalen, tråkigt att Ugglas inte vann jag hejade på henne. Det kändes som att hon var den mest genuina personen på scenen. Fast bäst av alla var Moto Boy, det var en en riktigt trevlig överraskning, jisses vilken röst karln har! Synd att Pirelli skulle komma och kvadda allt, håren på armarna slokade direkt... Vi fick höra lite andra länders bidrag när vi körde hem inatten. Schweiz har en riktigt bra låt tycker jag, fick lite New Order accosiationer av den.

Jag gillar verkligen inte Stockholm, kände hur pulsen ökade så fort jag kom in i folkmassorna och jag blev mest trött i huvudet. Fick iaf tillfälle att äntligen testa Shantis mat. De hade inte så många veganvänliga rätter, men den jag åt var väldigt god och den kändes fräsh även om den gärna hade fått vara lite starkare för mig. Men jag längtar efter att någon indisk restaurang ska börja servera veganvänliga Naan!

På småtimmarna gick jag emot mina principer och vi körde in på Mc Donalds [som vegan har man inte så stora valmöjligheter mitt inatten på E20]. Deras vegetariska mål är ju det enda som är helt vegetariskt medan Burger King, Max, Sibylla osv har ägg i sina burgare. MackBönan var faktiskt godare än vad jag minns eller så var det min hunger som lurade mig. Sen finns det ju hundratals andra anledningar till varför man inte ska äta på Donken, men man är ju ingen fanatiker ;)

Jag har länge suktat efter Sias Blåbärssorbet, idag blev det premiärsmakning. Super! Det kommer gå åt många byttor av den i sommar! De har även en Kaktus-Citron sorbet som jag är nyfiken på, någon som testat?

Jag har nu lånat ut min kamera så det blir en liten paus från matbloggandet. I samma sekund som jag formaterade minneskortet kom jag på att jag hade fotat en del som jag skulle lägga upp... Men men... En helt fantastisk Ethiopiskt bröd, Injera gjort på surdegsstart.

Storstadsbesök tar på krafterna, somnade ifrån allt nu på kvällen. Och delar av mig vill fortsätta sova ifrån allt. Är så trött på omvärlden och människor. Orättvisor och självupptagenhet. Man kan alltid drömma om att vakna upp till en vackrare värld imorgon...

4 comments:

  1. Sias sorbeter är vanligtvis fantastiskt goda (blåbär har jag dock inte hunnit smaka ännu) men kaktuscitron tyckte jag var ganska vidrig! Den smakade definitivt inte citron, och kaktus vet jag inte hur det smakar så jag vet inte om den smakade så heller. Den avråder jag verkligen ifrån, men alla andra är definitivt köpvärda! Hallonsorbeten är helt underbar!

    ReplyDelete
  2. Jag håller med Rasmus. Kaktus-Citron smakade tuggummi. Ingen höjdare.

    ReplyDelete
  3. Ja jag har haft på känn att den inte är någon höjdare. Låter det "konstgjort" smakar det oftast därefter. Men Sias sorbeter brukar som sagt vara goda. Lagom söta och bäriga/fruktiga.

    ReplyDelete
  4. Just den är nog nåt slags rejält olycksfall i arbetet, men jag förstår ändå inte hur de kunnat satsa på en som smakar så skumt när alla andra smakar så tydligt fruktigt.
    Att äta hallon- och mangosorbeterna tillsammans rekommenderas varmt!

    ReplyDelete