Thursday, August 15, 2013

ZucciniVåfflor





















Jag har varit lite osams med mitt våffeljärn den senaste tiden. Jag anser att våfflor är bland det godaste som finns, men de senaste gångerna jag gjort våfflor har det bara gått snett. De har fastnat, bränts fast och bara jävats rent allmänt. Men idag blev det sååå bra, glutenfria, med zuccini i.

ZucchiniVåfflor
3-4 våfflor

2 1/2 riven zuccini
2 1/2 dl glutenfri mix [jag blandade kikärtsmjöl, bovetemjöl och maizena]
salt
1 msk bakpulver
1 tsk psyllumfröskal
1-1 1/2 dl kokosmjölk [eller annan växtdryck]
ev vatten om smeten blir för tjock

Blanda ihop allt och låt stå ett tar. Rör några kraftiga svep innan du gräddar som vanligt i våffeljärnet.

1 comment:

  1. Åh mums, det här ser ju riktigt gott ut! Måste provas. (:

    ReplyDelete