Friday, August 2, 2013

Enklaste efterrätten

Veckan skulle bli så bra. Jag skulle bara göra sysslor jag tycker om. Cykla, laga mat, fixa i trädgården, kanske ta ett glas vin, sitta i loppisen, ta hand om djur. Istället blev det en oerhört tuff vecka. Som vanligt när saker verkar gå okej så dyker det upp något som påminner en om hur jävligt allt kan vara. Min äldsta katt blev akut sjuk. Hela hjärtat går i tusentals bitar när ens djur mår dåligt...

Han blev diagnostiserad med lungödem och efter en natt på sjukan, men vätskedrivande fick han komma hem igen. Livet återvänder ett tag.

Enklaste efterrätten gör jag på frysta bär/frukt. Det är gott och svalkande i hettan.

Bara att mixa fryst mango [och gärna lite fryst banan], vanilj och hampadryck eller annan växtbaserad dryck. Jag toppade med mixade bär från häcken [kommer inte ihåg vad de heter].


No comments:

Post a Comment