Friday, July 15, 2011

Rulla riset








































Igårkväll, när rastlösheten höll på att äta upp min hjärna ställde jag mig och gjorde rispappersrullar. Det är ett sladdrigt pillgöra, då det där jäkla rispappret gärna kladdar ihop sig och samarbetar dåligt, de spricker också lätt. Men med lite tålamod brukar det gå bra. Mitt tålamod testades dock extra mycket då Yoda gick omkring och gallskrek som en tok.

I dessa rullar hade jag vitkål, morot, selleri, mango och avocado. Jag hoppas det blir gott. Gäller att få till en god dippsås. De rispappersrullar jag vanligen brukar göra steker jag innan jag äter dem, dessa ska däremot ätas kalla.

Det regnar för övrig idag. Men det är tråkigt duggregn. Jag önskade mig ösregn, inget töntigt duggregn.

No comments:

Post a Comment