Tuesday, May 25, 2010

Recept på ro

Vad gör man när allt annat känns övermäktigt?
I söndags var jag tvungen att ta en paus från allt jag hade omkring mig, total kaos rådde med en rågad sked av söndagsångest på det... Jag var så ARG, LEDSEN, BESVIKEN och FRUSTRERAD över folk. Den obefintliga toleransen som finns hos människor och deras missunnsamhet gör mig ursinnig. Men då, när allt är sådär överjävligt måste man ta en paus. Knåda, rulla, skära, koka, strimla och sedan låta sinnena njuta. En stunds meditation så känns det lite bättre sen...


Recept på Kikärtsbrödet finns här.

Indiska bullar
6 port.

4 dl kokta sojabönor
1 gul lök, hackad
2 kokta potatisar
1-2 vitlöksklyftor
4 msk koriander
1,5 tsk mineralsalt
1 tsk garam masala
1 tsk ingefära [1 msk färsk]
1 tsk kanel
1 dl sojamjöl
[ev. olja om du steker]

Mixa allt i en matberedare. [eller mosa ihop det för hand]. Rulla till bullar. Stek i olja eller baka i ugnen [spraya isåfall med lite olja], ungefär en halvtimme [en kvart på var sida].

No comments:

Post a Comment