Thursday, May 13, 2010

Brödbak under regniga dagar...

Idag när regnet bara öst ner har jag ägnat stor del av dagen till brödbak. Det är så meditativt att baka speciellt när regnet öser ner utanför. Tunnbröd, lantbröd och ett favorit bröd bakat i lergryta. Nu bara till ett smärre problem, hur skär man ett sånt här jättebröd på bästa vis?

Jag har ju inte facebook, ibland händer det att jag funderar på att skaffa det, när man får nys om intressanta grupper och liknande. Men för er som har facebook tycker jag att ni ska kolla in gruppen Bojkotta företag som vägrar ha med kvinnor i styrelsen! Alltså jag är skeptisk till bojkott, men att offentliggöra och hänga ut företagen tycker jag är helt rätt, och jag tror det är bättre att använda sociala forum än att ta till kvotering precis som de skriver på Liberati!

No comments:

Post a Comment