Sunday, March 14, 2010

RotselleriSaffran med Kikisar





















Jag hittade saffran hos min far som gått ut 2007, men jag är inte så knusslig när det gäller datummärkning. Och det smakade faktiskt saffran och jag blev inte sjuk heller :)

SaffransRotselleri med Kikärtor

[måtten är något höftade]
1 c buljong
1 pkt saffran
olja
1 gul lök, finhackad
2-3 c rotselleri, skurna i rätt stora bitar
1-2 c kokta kikärtor [jag använde små bruna]
2 vitlöksklyftor, finhackade
1 msk kapris
1 nypa chiliflagor
en skvätt citron eller lime
persilja

Fräs löken tillsätt saffran och låt det fräsa ett tag. Tillsätt allt utom citron och persilja, koka under lock till rotsellerin är klar, ca 20 min. Rör i citron och persilja, smaka av med salt och peppar. Jag åt det med quinoa och rivna morötter, inte alls tokigt!

No comments:

Post a Comment