Monday, April 19, 2010

"Om jag ändå vore smaaaal"

Hur patetiskt är inte detta? Jag funderade en hel del kring mål i livet efter att ha hört ett radioprogram om det i påskas. Jag blir lite beklämd att det populäraste målet enligt siten är att gå ner i vikt? Jag fattar inte hur det ens kan vara ett _mål_ i livet? Vad händer sen liksom när du gått ner i vikt, skjuts det fyrverkerier ur arslet på dig eller?

Idag på träningen var det tre(!) benrangel som hoppade av cyklarna för de var så slutkörda, en höll på att svimma. Jag funderade kring korkade saker människor (brudar) gör för att bli skinnybitches och om det verkligen är värt det...
1. Sluta äta helt, eller delvis, tex. sluta äta kolhydrater. Jag misstänker att du är ganska dum i huvet redan vid beslutet att göra det och du kommer garanterat bli ännu mer DUM I HUVUDET efter ett tag. Vår fina lilla hjärna behöver kolhydrater, den fullkomligt älskar detta bränsle. Även om det verkar som att det inte finns någon som hellst status i intelligens och smarthet så kan man ju undra om det verkligen är värt det...
2. Specialtillverkade soppor. [do I need to say more?]
3. Dieta/Banta [bara det är dumt] men att dessutom träna är jäääävligt dumt. Du kommer inte orka någonting, och din kropp kommer förr eller senare säga ifrån, slutar du inte på en bår på väg till ambulansen kan du få bestående skador.
4. Sluta äta fett. Urbota dumt då din kropp behöver det som smörjmedel. En kost utan fett kan ge bestående tarmskador för resten av livet. Låter det kul?
5. Bantningspiller. De flesta har diarréer som biverkningar, och jag vet inte, själv är jag inte överförtjust i att bajja byxan liksom...

Jag började träna ganska mycket för några år sedan. Det är det enda som hjälper mig att inte falla i djupa depressioner eller svår ångest. Jag önskar att de som skriver och lovordar fysisk träning skulle fokusera mer på det. Jag tränar fortfarande ganska mycket, trots det kommer jag aldrig förstå mig på "gymkulturen" som sådan, jag tycker den är fullkomligt vansinnig många gånger. Men jag tycker man kan se vilka tjejer som är där av "fel" anledningar. De som när som helst kan falla ihop i en liten hög. Det är färglösa, glädjelösa, hålögda och lite sorgsna.

Personligen vill jag bara skrika ett stort jävla FUCKYOU till NORMOPATIN, duktighetsfascism, smalhetshetsen, trygghetsnarkomanin och allt annat jävla skit som finns överallt... Fan om folk skulle sluta ta sig själva på så stort allvar, skulle vi inte ha en smula roligare då, eller?

Tillbaka till mål i livet. Mitt mål kommer alltid vara kunskap och frihet. Vad som händer på vägen kommer alltid vara ett medel för att nå målet.

1 comment: