Wednesday, January 20, 2010

torrlagd

Igår när jag kom hem, dösvettig efter träningen, törstig och hungrig som en gnu, då fanns det inget vatten. Det kom ingenting i kranen...
Imorse lyckades jag droppa ur tillräckligt mycket vatten för en kopp kaffe.
Fortfarande inget vatten, jag kan inte laga mat, dricka te, koka kaffe, diska, spola eller tvätta händerna. Växterna börjar hänga, men jag kan ju inte vattna dem.
Snart skopar jag in massa snö och kokar.
Snacka om att ma när beroende...

Jag kan inte ens föreställa mig hur det är i Haiti.
Inget vatten och ingen snö.
Istället
Värme och uttorkning.
När jag lägger mig på kvällen försöker jag föreställa mig taket rasa ner, hur skulle det vara att ligga bland rasmassorna och smsa till far, bror... Det är så obegripligt.
Jag hörde att de i Gaza påbörjat insamlingar till Haitis offer.
I Gaza där man fortfarande lever i ruiner.
Jag blir rörd av det.
Svennebananer behöver en katastrof, en egen katastrof för att få ordning på sina prioriteringar...

No comments:

Post a Comment