Wednesday, September 7, 2011

Jordnötsmörspudding

























Jag är ju svag för puddingar. Jag kokar ofta ihop chokladpudding, gärna med någon spritsmak, till efterrätt. Men man måste ju även testa nya saker, till exempel Jodnötssmörspudding. Toppengott! Men hur fel kan det bli? Socker, jordnötssmör i puddingkonsistens... slurrp!

För övrigt är jag sur och irriterad på världen, om någon undrar. Jag önskar att allt kunde låta mig vara ifred, inklusive min egna hjärna... Önskar det fanns en offknapp.

Jordnötsmörspudding
4 port.

1/2 c socker
1/2 tsk kanel
2 msk maizena
en nypa salt
2 c växtdryck
1/2 c jordnötssmör [jag använde hemmagjort som bara innehåller jordnötter, använder du köpe så kolla sockerinnehållet och justera ev receptet]

Koka upp socker, kanel, maizena, salt och växtdryck. Vispa ner jordnötsmöret, sjud någon minut till det tjocknar något. Häll i serveringskoppar och ställ kallt. Täck med plastfolie om du vill slippa skinn på puddingen. Servera med lite riven choklad på.














1 comment: