Tuesday, August 10, 2010

Rekreation


En vecka har gått sen rekreationsresan i Tyskland. En resa helt i min smak med fest, alkohol, skräpmat, godis, tobak, chips, skratt, musik och intryck. Mindre av sömn, personlig hygien, kontroll, fibrer och proteiner :) Fullt av glada svartfolk som bara är där för att ha kul. En stämning man inte hittar på så många andra platser. Många av de som besöker den typen av "alternativ"festival försöker se oerhört grymma ut, vilket bara är en yta. Jag tror inte man har några som helst problem med bråk eller fylla på dessa festivaler.

Festival i tyskland brukar vara lyckat och årets M'era Luna var inget undantag. Skinny Puppy var för mig festivalens absoluta höjdpunkt. Das Ich levererade också i vanlig ordning en bra show även om jag tyckte att Ackerman börjar se lite sliten ut. Den mest positiva överraskningen var "Stolen Babies". Jag började lyssna in mig lite på dem innan festivalen och tyckte de lät rätt balla och de var helt otroligt suveräna live, man blir blixtförälskad i sångerskan med en gång. Så börja lyssna på Stolen Babies, nu bums! [ja de finns på spotify]. Jag längtar redan till nästa års festival, hoppas de bjuder på massa bra band.

No comments:

Post a Comment