Friday, April 24, 2009

Kärlekar

Idag har det varit sommarvärme! Underbart. Jag försöker ta det lugnt utan att tänka för mycket, undvika rastlöshet och oro. Försöker ägna mig åt saker jag tycker om! Jag har fortfarande inte fått något brev från den ordningssamma, skickliga läkaren jag var till. Antar att jag får ringa på måndag *suck*






















Igår var det PIZZA, IGEN!
När jag bodde hemma så hade vi en tradition som vi aldrig rubbade på. På torsdagar beställde vi alltid pizza och tittade på Rederiet. Skinka och Kalle Anka på julafton? Ringlekar på midsommar? Äggletning på påsk? Nehee Vi hade våra torsdagar med köpe-pizza och Rederiet. Jag minns att det var en av de saker jag skulle sakna den dagen jag flyttade hemifrån. Den dag jag eventuellt kommer ha en egen familj ska jag införskaffa alla säsonger av Rederiet på dvd, så ska vi ha våra torsdagar – med pizza och rederiet.
Men igår blev det en ensam, hemmatillverkad pizza.
Jag hade en tomatsås från frysen i botten, sen marinerade jag sojakött och stekte, toppade med grönsaker som fanns hemma och en av mina favorithummusar som är gjord på vita bönor eller kikärtor + kidneybönor och smaksatt med Tabasco med chipotlesmak. Väldigt gott och mätt blev jag. Nu har jag inga pizzabottnar kvar i frysen – tyvärr.

Idag har det blivit nån öl i solen, korsord, seriealbum, godis, popcorn och maratonlyssning på Depeche Mode [en fredag i min smak]. De släppte ju nyligen sitt senaste album för er som missat det. Man kan provlyssna här! Och nej jag tänker inte ladda hem den utan att betala för mig, DM springer man gladeligen till närmaste skivbutik [om det fanns någon] och köper. DM är nog en av de grupper som betytt mest för mig i min uppväxt och olika sinnesstämningar. Tycker att David Gahan är en av de bästa sångarna. Det nya albumet är inte alls pjåkigt. Hade jag haft nån festivalådra kvar i min kropp hade jag inte tvekat till att åka till Arvika och titta på dem, men det finns för mycket som tar emot – tyvärr.

Förresten hörde jag imorse att veganen Morrisey hade lämnat scenen under en spelning på någon festival nyligen för att han kände lukten av kött...
Rätt? Fel? Fanatiskt? Jag vet inte... Jag tycker man ska stå för sina åsikter, men jag får känslan av lite storhetsvansinne... Å andra sidan har han ju den "makten" att faktiskt kunna göra sånnt och så länge det är för en god sak får man väl vara glad för det. Frågan är om publiken visste om att det var "köttätarförbud" under hans konsert kan man undra...

No comments:

Post a Comment