Wednesday, June 2, 2010

Langos



















En riktigt fettdrypande nyfriterad langos är ju sällan fel. Att få en vegansk langos serverad ute någonstans är lönlöst, så man får göra sina egna. Traditionella langos bakade man tydligen i stenugnar förr innan man började fritera dem. Jag hittade ett recept på bakade langos som jag testade... Det blev ju kanske inte så mycket langoskänsla men gott ändå. Det som är bra med den ugnsbakade är att du gräddar ett stort bröd och kan då frysa in det som blir över. Friterar du bitar som vanligt blir det ofta massa deg kvar som man måste slänga o det känns ju lite onödigt...

Men VAFAN har de gjort med Yofun? Den är helt plötsligt sliskigt söt och tämligen obrukbar i matlagning. Jag blev så besviken! Vad ska jag nu använda till tzatziki och liknande?

4 comments:

  1. De ska släppa en ny yofu som ska vara anpassad till såser :) http://vegokoll.se/?p=584

    ReplyDelete
  2. Vilken tur, jag blev lite orolig där ett tag...

    ReplyDelete
  3. Mmm... langos. Mången sena festivalkvällar har de mättat en. Är det fiskrom eller en vegovariant?

    ReplyDelete
  4. Givetvis är det tångkaviar på langosen :)

    ReplyDelete