Sunday, February 28, 2010

Sista februari och jag återuppstår...

Jag verkar ha överlevt ännu en februarimånad utan större men. Jag avskyr denna månad som oftast känns som en stund i helvettet. Men nu är det över och det vita utanför börjar sakta men säkert försvinna.

Idag blev det tomatplättar till lunch, med min senaste "hang-up"- tahinisås som är gott till allt...














Tomatplättar
1 gul lök, finhackad [jag använde den rå men du kan fräsa den innan om du vill]
1 1/2 dl grahamsmjöl
400 g tomater [ca 4 st], finhackade, ju finare desto bättre
paprikapulver
vitpeppar
salt
2 tsk oregano
olja att steka i
Rör ihop allt och låt stå i minst 30 minuter, stek i plättlagg.
Lätt som en plätt!

Tahinisås
Mixa tahini med miso. Pressa i vitlök och lime eller citron. Tillsätt vatten till du får önskad konsistens. Smaksätt som du vill! *mmm*

No comments:

Post a Comment